söndag, juli 14, 2013

WOW vad tiden går.. Och Sebastians kalas... Bättre sent än aldrig.. :-)

Wow vad tiden går.. Har haft svårt att komma in på bloggen ett tag jag hade förlagt lösenordet i minnet, hihi, så det kan gå.. Men att det ska ta 3 månader mellan uppdateringarna är ju inte vad jag har tänkt mig.. Nu hoppas jag att jag kommer uppdatera lite oftare.. Har skaffat Blogger i mobilen så jag ska kunna uppdatera lite då och då på språng också.. Bra va??
 
Skrev ju sist att jag skulle uppdatera om Sebastians kalas.. Även fast det var 3 månader sedan.. Men som jag skrev bättre sent än aldrig, eller vad säger ni?? hihi.. :-) Så jag börjar med ett inlägg om det, sen får vi se vad som kommer näst.. :-) Håll till godo..
 
Vi började kalas dagen med frukost på sängen och massa paket.. En glad kille fick mycket av det han ville ha som han längtat efter.. Ett spel till Wii U "Lego City", Ett kurragömma spel "Hide the Monkey", En jätte rolig bok som vi läst snart 100 gånger som jag varmt kan rekommendera: Bockarna Bruse på badhuset, sååå rolig, sen fick han kläder inte det roligaste men behövligt...
 


Efter frukosten blev det förberedelser till kalaset som skulle hållas i lokalen på gården, han hade bjudit 20 kompisar så det var rätt mycket förberedelse som skulle göras.. Men han hjälpte gladeligen till.. Är man 6 år så är man.. Vi satte upp ett jätte tjusigt silver draperi i dörren på väg in i lokalen, sen dukade vi med svart och silver, vilket han själv hade bestämt.. :-)
Klockan 13.30 kom kompisarna.. Det blev inte fler än 15 st men det räckte ändå.. (kan jag lova i efterhand, hih..)
Sebastian hade bestämt att det skulle vara glass och inte tårta till fikat, vi bjöd inte på någon mat den här gången, Tiden var så mitt på dagen så jag tänkte det behövdes nog inte.. Så vi hade glass, strössel, maränger, och kola och chokladsås.. Sen i glassen satte vi ett party falka, och hej och hå vad brandlarmet gick i gång.. Vissa barn blev nog lite rädda men vissa tyckte det bara var skoj.. Tur vi visste vad det var som hände.. :-)
Efter glassen hade vi lite lekar och sen fick dom dansa det var ju trots allt ett disco kalas, för dom som vart törstiga fanns dricka, chips, popcorn och ostbågar.. Mot slutet av dagen så hade vi paket utdelning, vi snurrade flaskan och barnen fick i den ordningen ge Sebastian sin present som han öppnade och kikade på.. Efter paket leken blev det fiskdamm med godis påsar till alla barnen..
Sen var kalaset slut och så var även vi.. :-)
 
Jag hade ju även förberett jättegoda muffins som jag hittade på Bambis sida, Dom blev jätte goda och jätte poppis.. Så dom ska göras fler gånger kan jag lova, inte svåra alls att göra heller.. Men nästa gång ska jag ta stora muffinsformar så dom blir lite högre, men den här gången räckte det för barnen var ju små.. hihi..
 

Så här glad var lill killen efter kalaset i sin nya pyjamas han fick av favorit kompisen Daniella.. :-)
 
Nu ska jag fortsätta här hemma med lite pyssel, men snart kommer ett nytt inlägg..
Kram på er alla goda vänner..

Inga kommentarer: