fredag, juli 19, 2013

Simsalabim och fiskarna fick det fint igen.

Har i flera dagar gått och tittat på akvariet och tyckt så synd om de få fiskarna som simmar runt där i smutsen, tänkt att jag måste ta tag i det och göra rent så fiskarna kommer må bättre..


Sagt och gjort så idag tog jag tag i det, det är ett stort jobb när man väntat så länge som jag gjort den här gången. Men det är så värt det när det är klart..

Efter jag var klar insåg jag att alla växter var helt döda, eller ruttna.
Så jag tog med mig ungarna och drog till Hornbach och köpte nya..

Det blev så fint och rent, nu fattas bara lite mer fiskar så är jag nöjd igen med det. Fast det får bli nästa vecka när bakterierna kommit till sin rätta i akvariet.

Ja det är lite av vad jag har sysslat med idag.. Nu ska jag koppla av framför tv:n i väntan på att sängen kallar och jag får gå och sova, vill att det ska gå fort för imorgon ska jag iväg och träffa en av mina kusiner och hans familj som jag inte sett på flera år.. Ska bli så kul..

Kram på er alla goa vänner

Inga kommentarer: