torsdag, juli 18, 2013

Äppelkaka

Här om dagen när jag satt och kikade runt på Facebook som jag gör lite då och då,
fick jag se en bild på en av "grupperna" jag är med i på en äppelkaka som såg sååå god ut så jag blev sååå sugen.
Sparade genast ner receptet och tänkte jag skulle testa någon dag..
Och så blev det.. Kan lova er att den var riktigt god..
Så jag tänkte dela med mig till fler av receptet, men jag tänker inte ta åt mig av äran själv för utan
Sussi Hägg i facebook gruppen Vad lagar du till middag idag hade jag aldrig hittat den och testat..


Recept:


200 gr rumsvarmt smör

2 1/4 dl socker röres ihop poröst

Tillsätt 3 ägg 1 i taget och vispa emellan

rör ner

3 1/4 dl vetemjöl

1 1/2 tsk bakpulver

1 msk vaniljsocker

Blanda väl och häll ner i en smord springform


Skala och klyfta 1-3 äpplen häll på några droppar citron och lite kanel

Tryck ner äppelbitarna i smeten i valfritt mönster

Strö kanel och pärlsocker på kakan och grädda i 175 grader ca 40 min prova med sticka
 
Varsågoda och hoppas det ska smakas..
Tusen tack Sussi Hägg för receptet den var jättegod..
 
Kram på er nu alla goa vänner och ta hand om er.

Inga kommentarer: