söndag, juli 28, 2013

Vårt bästa badställe...

Nu den här sommaren har ju vädret varit på vår sida och det har blivit många fina dagar vid stranden..
För några år sedan hittade vi en gammal/ny badplats som jag verkligen har fastnat för.
Jag brukade vara där när jag var liten med min kära syster och hennes familj, även ibland vid min tonårstid med några kompisar.. Men då var vi vid stora stranden där det finns hopptorn, brygga, lekplats för barnen och STORA ytor för att ligga och slappa på..
Men nu eftersom vi har hund så kan vi inte vara på den sidan längre, men jag kan säga att det gör absolut inget.. För jag har hittat en mycket bättre plats för oss att vara på.
Och det är självaste Hundbadet, så perfekt för barnen att vara där också, det är långgrunt och jättefin sandbotten, visst det finns lite alger men absolut inte mycket.. Faktiskt mycket finare botten än på själva badplatsen.. :-)
Och det bästa av allt (ja fram tills nu i alla fall, hihi) Så är det sååå lite folk där.
Sist vi var där så var vi helt själva hela dagen, så skönt så..


Det är ett havsbad så man ser stora båtar passera flera gånger under dagen, och Nixon vår lille vovve kan springa runt lös där och det är så skönt för honom..
Och jag kan slappna av för jag behöver inte vara rädd för att Sebastian ska drunkna, då det är så långrunt som det är..

Ja kan säga att vi kommer åka dit många många fler gånger om solen så tillåter..

Kram på er nu alla goa och ta hand om varandra..

Inga kommentarer: