onsdag, juli 17, 2013

Barnens rum..

Barnen eller ja mest Patricia har länge tjatat om att hon inte längre vill ha våningssängen kvar. Hon gillar inte att det bara är hon som ska sova i överslafen.. Sebastian vill inte ligga där heller, eftersom han fortfarande vill ha mig vid hans sida vissa kvällar innan han ska sova, och då blir det lite svårt med det om jag ska ligga uppe med honom..


Så jag har länge gått och funderat på hur vi ska ordna det inne hos dom så att båda blir nöjda..
Men här om dagen tog jag och plockade ner våningssängen för att efter det se vad vi kunde hitta på..
Jag satte ben på resårmadrasserna och drog omkring dom hit och dit..
Insåg att om jag skulle få plats med 2 sängar var jag tvungen att ta bort Patricias skrivbord..
Hon satt ju inte där ändå så ofta..

Kan säga att det är mycket lättare och städa nu, för hon har inte så mycket saker att slänga runt nu när hon fick lov att röja undan en massa som inte användes..

Men jag kan erkänna att jag faktiskt blev rätt nöjd med rummet efter om möbleringen..
Eller vad säger ni??


Det fattas bara något på väggen vid Sebastians säng.. Ser lite tomt ut på den väggen, men det blir en senare fråga.. Skulle även behöva gå på med en omgång vit färg igen, det var ju ett tag sedan vi målade om där inne..


Andra väggen ser ut så här, ja den behöver också fixas till lite, rensas och ordnas lite snyggare, men det blir också senare, vet inte hur jag ska få det att se snyggt ut. Får fundera på det ett tag..

Men huvudsaken är att barnen är nöjda och slutar tjafsa om sina sängar..
Kanske man kan få lite ro i huvudet vissa dagar nu.. :-)

Men allra helst skulle jag så klart vilja att dom hade egna rum , men just nu funkar inte det..
Så vi får lösa det så här så länge..

Kram på er alla goa vänner

1 kommentar:

Linda sa...

Superbra tips! Jag har precis funderat massor på det här med våningssäng. Den våningssängen du har är väl från IKEA? Har tänkt köpa den till barnen. Vad tycker du om den? Nu när jag ser dina bilder blir jag tveksam dock, tyckte det blev så snyggt med enkelsängar så som du har gjort! Svårt.