onsdag, februari 27, 2008

Sportlovs uppdatering...

Hej på er allihop !!

Här hemma är vi ÄNTLIGEN friska (just nu).. Och jag hoppas att det håller i sig ett bra tag nu, för jag är TRÖTT på allt vad sjukabarn heter..

Här har vi sportlov den här vecka så Patricia är ledig hela veckan, skönt att slippa stressa upp på morgonen och ta dagen som den kommer.. Men lite jobbigt att inte rutinerna följs men det blir väl bra det med..

I går var Patricia på bio med sina klasskopmis och hennes mamma, så då passade jag på att städa av lite här hemma så gott det gick. Det syns ju inte i dag då ,men jag vet ju att dom värsta dammråttorna är borta i alla fall.

I dag har vi haft fullt upp, vi började dagen med att ta oss till simhallen, den ligger bara 5 minuters gångväg från oss, så att man inte går dit oftare är konstigt.. Patricia har ju börjat simskola där så vi har ju varit där ett par gånger nu på senste tiden , men att man inte går dit annars är lite knasigt.. Nåja i dag var vi där i allafall och Sebastian och jag badade till och med.

Patricia hoppar på det djupa, och hon har blivit så duktig och riktigt stolt är hon med..

Här är Sebastian och jag (bilden är lite dålig då det var Patricia som tog), inte för att jag gillar att bada på allmänna platser inte så var man ju tvungen ett tag i allafall.. Sebastian tyckte det var skoj en liten stund, men det var kallt så vi badadet inte länge.. Var ju tvungen att testa nya badblöjorna som finns, och dom var bra faktiskt..
Sen efter badhallen gick vi hem en stund för att sedan runt kl 14.00 åka i väg till Ishallen i Salem (där morbror Göran jobbar som vaktmästare) Dom hade öppet för allmänheten i dag mellan kl 14-16.. Patricia har blivit sååå duktig på skridskor också, men det är nog för att hon åker så mycket inlines här hemma.. Hon hade i alla fall super roligt där på isen och ville inte alls gå hem..
Här har ni vår lilla isprinsessa i farten.. Rosa hjälm och allt som hon fått av Moster förra året..

Sebastian fick ju inte åka skridskor men han fick åka ismaskin med morbror han, det är inte alla som får..
I morgon hade vi planerat att ta oss till Lekslottet men vi får se hur vi gör, det var ingen som ville hänga på oss, och inte är det skoj att åka dit själva inte.. Så det får väl bli en annan dag annars om vi inte får med oss någon i morgon bitti..
Sen får vi se om det dyker upp några fika gäster här hemma också, inte för att jag har bakat men en liten snabb tårta kan man ju alltis slänga i hop efter vi kommit hem..
Nåja nu ska jag ta min lilla son och försöka få honom i säng, så man får lite lugn och ro en stund innan man själv ska hoppa i bingen..
Ha det gott nu allihop och ta hand om varandra..

7 kommentarer:

Mindi sa...

Hipp hipp hurraaaaa för världens bästa CAMILLA i dag. :)

Stooooooooor kram från
M I N D I

Sååå söta kort! Särskilt det på lilleman i ismaskinen :)

Fotograferande Maria sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!! Vilket fint kort på mor och son :) Ha en bra dag!! Många kramar Maria

♥ cloudberrie ♥ sa...

G R A T T IS Camilla!!! Hoppas du har haft en riktigt bra dag min vän!

Så många fina foton du lagt upp! Roligt att se vad ni hittar på under lovet. Min töser är på väg till badhuset just nu, jag ska strax skjutsa ner dem.

Sköt om dej och ha en fin kväll!
Stooooooooor KRAM Eva

~Karin~ sa...

Hejhopp! Kikar in lite o ser hur ni har det...och passar också på att gratulera i efterskott!! Hurrraaaa! :)

Massor med fina kort att titta på! Tänk va stora barnen är...tyckte det var precis nyss som lillprinsen föddes *ler*

Ha det toppen!
kram /Karin

♥ cloudberrie ♥ sa...

Ha en riktigt skön och avkopplande helg!

STOR KRAM

ankiann sa...

Vill önska ett försenat GRATTIS! Hoppas att ni har en lugn och skön helg.

♥ cloudberrie ♥ sa...

skickar dig "bara" en liten hälsning och kram