söndag, december 07, 2008

Snart dags för allvaret igen !!

Jaha då var det söndag kväll och Sebastian mår rätt ok igen, i allafall så pass att han kan ta sig till dagis i morgon. Så då är det dags för mig att börja jobba igen, jag känner att jag aldrig hinner få in någon rutin varken hemma eller på jobbet då barnen är sjuka så pass mycket..

Men men någon dag vänder det nog.. Jag håller bara tummarna på att det blir snart..

I dag har vi inte gjort så jättemycket, haft tvättstugan och sen plockat och städat lite här hemma då det inte kommer bli så mycket gjort under kommande vecka..

Men vi har nu på kvällen avnjutigt något gott efter maten..



Vi (jag) gjorde en äppelpaj med kanel och vaniljsås.. Sen tände vi andraljuset i adventstaken och hade det så myssigt såå..

Ja vad har jag fått i paket den här helgen då det har jag inte vissat er men det kommer här.

Den 5:e fick jag detta underbara kaneldoftande ljuset, dom används flitigt.

Den 6:e fick jag lite gott godis, och tur det var pålördagen för då kunde jag äta upp det på engång utan dåligt samvete.

Idag fick jag detta en skrubbkräm och en mask som snart ska användas så snart barnen somnat och jag kan avnjuta ett lungt bad för att förbereda mig för morgondagen..

Nu ska jag slänga barnen i badet och sen i säng så nu får ni ha det så bra så får vi se när jag får tid att uppdatera er igen..

Kramis på er allihop..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm... va gott med äppelpaj, mysiga paket du fått. Här har vi som du kanske såg bakat pepparkakor, det doftar så gott i hela huset.
Har varit in på julswappen och tittat, men tyvärr skriver inte "min" mottagare ett dugg om sina paket så det har tyvärr tagit bort lite av det roliga tycker jag, men men sånt är livet. Det är ju roligt att se alla andra som skriver och visar jag kollar varje dag.
Hoppas du får jobba en hel vecka nu då utan sjukdommar. Kram vi hörs Syster Yster!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Hoppas ni har fått vara friska hela familjen i veckan! *håller tummarna*

Vad mysigt med kanelljus och äppelpaj!

Din blogg är så juligt FIN!

STOR KRAM från Eva