onsdag, april 12, 2006

Äntligen är våren här !!

Se vad jag hittade i dag på väg hem från jobbet..
Tussilago, JIPPI nu är våren här..
Å som man har längtat.. Jag anser att när tussilagon har vågat sig upp ur jorden ja då banne mig så är det vår..
Kan säga att det var en skön känsla efter ett jobbigt möte på jobbet få sig lite vår känslor på promenaden hem..
Jag var ju bara tvungen att plocka med mig dessa få men söta små blommor hem för att försöka föreviga dom och för att visa Patricia..

Mötet ja på jobbet det var SKIT jobbigt kan jag säga..
För det första var jag tvungen att åka kommunalt , vilket är en av mina ångestframkallade besvär jag har samt att jag skulle på mötet på jobbet och det är ju den andra ångestframkallande besväret jag har så att bli utsatt för båda två på samma gång var kanske inte det bästa för mig, men nu vart det så då Juha jobbar och är tvungen att ha bilen. Men nu har jag i alla fall varit där och vi har kommit överens att jag ska börja på tisdag och ska vara på jobbet mellan 10-12 varje dag..
Så får vi se hur det kommer att gå..
Efter att jag kom hem var jag helt slut i dag och gick för att lägga mig och vila en liten stund innan det var dags för det vardagliga, hade tvättstugan i dag (igen känns det som,) 1 gång i veckan har jag den antingen onsdag eller torsdag men jag tycker jag tvättar varje dag , men så är inte fallet.. Fast dagarna går så fort så man hinner snart inte med, tänk det är redan mitten på april..

Vad har hänt annars här hemma, ja egentligen inte så mycket, jag har hjälpt min vän Helena att Tapetsera hennes sovrum, vi tog det lungt så det tog oss 2 dagar, eller ja vi tapetserade 1 dag och satte upp bården och fixade till lite den andra dagen.. Det var kul för man såg verkligen vilken skillnad det blev. Och hon vart jättenöjd så det var ju kul..

Annars har vi mest bara varit, inte gjort några större utsvägningar, åkt till affärerna och handlat, städat och tvättat, gått ut med hunden och ja sen har jag hjälpt store brorsan(han som haft hjärtinfarkten) med storstädning hemma hos honom också..

På tal om handla måste ju sukta er med vad jag köpte hem i går och bara var tvungen att äta :

Å jag kan ju bara säga att ååååå vad jag riktigt LÄNGTAR till sommaren nu.. Det var så gott med jordgubbar, tyvärr inte svenska då men just när vi åt dom spelade det ingen roll..

Annars då... Ja trotsen har väl lagt sig lite på hyllan, men observera lite, vi har våra dagar, men vi har också en hel del mysiga tillfällen tillsammans just nu.

Våra tomatfrön har blivit hela 5-6 cm stora nu och det är riktigt kul.. Månadssmultronen har också kikat fram, vilket jag faktiskt inte trodde, fast dom är bara 1-1½ cm höga, så vi får väl se om det blir något av dom sen i sommar..

Nu har Patricia påsklov tills påtisdag då jag börjar jobba mina 2 timmar.. Påsken blir vi mest hemma förutom på Lördag då brorsan ska bjuda på påskmiddag, ska bli kul att slippa allt här hemma och myssigt att gå bort och äta.. Hade tänkt ta oss över till farmor en dag, men fick kort från dom i dag ochdomverkar vara i Finland, så det får bli en annan dag..

Nu ska jag slänga dotra i säng och sedan ut med hunden för att försöka koppla av en liten stund framför tv:n innan sängen kallar på mig med..

Kramis på er allihop..

4 kommentarer:

Emelie sa...

Åh så gott det såg ut med jordgubbar.
Ville bara snabbt rusa in och önska dig en Glad Påsk!!

k r a m Jeanette

netha sa...

Wow, du såg dem först, som jag har letat efter vägkanterna när jag är ute med hunden. :-) Men va mysigt och ovanpå det så äter du jordgubbar, mumsigt.
Nu önskar jag dig en Glad påsk.
kramis netha

Mindi sa...

Åh för både tussilago och jordgubbar. Jag undrar när jag ska få se några tussilago i år??????

Stooooooooooor påskkram från
M I N D I

Anonym sa...

En liten påhälsning och ett stort HEJ -oss "bloggare" emellan

& fortsatt skön Påskhelg!

..:: Jenny ::..