måndag, januari 09, 2006

God Fortsättning på 2006...

Hej alla vänner!!

God fortsättning på er allihop och hoppas ni alla haft en toppen jul och nyår..

Här har vi mest bara tagit det lungt och hittat på små saker, ja för utom då julen varade.
Och min kära syster kom upp med halva sin familj från Småland.. Så kul att få spendera julen med henne och hennes familj.. Det är tyvärr rätt så sällan vi ses nu för tiden.. Men när vi väl gör det är det hur myssigt som helst..

På julafton så var vi 10 st det var: Jag, Juha, Patricia, Maritha, Bosse, Daniel, Robin, Göran, Annika & Raymond, ja en hel del alltså..
Och Patricia ja hon fick träffa Tomten och jag förstår inte hur mycket paket hon fick, men en hel del kan jag lova att det blev, nästan för mycket.. Vi får inte plats i rummet med allt nästan.. Men men är man bortskämd så är man..
I år vågade hon till och med sitta i tomtens knä, jag belv alldeles chockad då hon alltid skrikit så när tomten kommit.. Vi åt god mat ochhade jättemyssigt hela julen ,men ojojoj vad fort tiden går egentligen, när det var dags för syrran med familj att bege sig hemmåt igen ja då tyckte jag precis dom hade kommit.. Fattar inte vart tiden tar vägen..

På nyårsafton så kom brorsorna över och vi åt inbakad fläskfile med vitlökssås, och potatisgratäng, sååå gott sååå.. Sen blev det smällare och Patricia hon hade minnsan köpt sig en egen smällare för egna pengar, som morbror fick tända så klart, men hålla tomte bloss det vågade honoch tyckte det var sååå roligt sååå..

Hon var vaken ända till 01.30 men var inte gnällig alls utan hade jättekul ..

Ja sen under ledigheten har vi varit på bio, vi har varit på husdjurs mässa och kikat på en massa Border Collies som tävlade i agillity, hur kul som helst, vi har åkt skridskor och pulka och ja vi har helt enkelt tagit dagen som den kommer och mysst tillsammans...

Men nu har allvaret börjat igen och det är dagis och dags för mamma att ta tag i sitt , men besök på jobbet men massa gånger nu och snart dags för arbetsträning.. Hoppas det ska gå bra, men jag är nog lite rädd för vad som ska komma och hur det ska gå.. Men men man får ta var dag som den blir och göra det bästa av det.. Är det jobbigt ena dagen kanske inte nästa blir lika jobbig , det är väl så man får jobba nu ett tag..

Nu ska jag i alla fall ta tag i mitt här hemma och ta bort julen sedan gå en sväng med hunden men ska nu försöka uppdatera er lite oftare på hur vi har det här hemma om dagarna...

Kramis på er så länge...

Camilla

2 kommentarer:

Mindi sa...

Åh vilket fint kort på er alla!!!!
Jätte roligt att läsa om er jul och nyår!

Jag hoppas att det ska gå bra för dig med allt det du ska träna på!!!! Tänker på dig!

Jag är så himla glad att ha dig som vän och tycker jätte mycket om dig!

Kram på dig och tack snälla för dina goa rader om min blogg!!!

M I N D I

Sissi sa...

Vilken söt vovvis! :-)