torsdag, november 10, 2011

Ännu en vecka har gått..

Ja så har då ännu en vecka gått och vad har vi hittat på då........
Inte mycket mer än att jobbat och jobbat, plockat och plockat som man alltid gör, eller iallafall jag , känns som det är det ända jag gör om dagarna städar och jobbar..

Ja sen i lördags var vi och tände ljus på graven hos mamma och pappa..


Kan inte fatta att hon varit ifrån oss i hela 10 år nu tiden har gått så fort men jag saknar henne fortfarande såå enormt mycket..
Varje gång jag hör en sång som på minner mig om henne finns hon där i huvudet och härjar, och varje gång jag känner en doft så spökar hon i kulisserna.
Vissa dagar fortfarande kan jag komma på mig själv att jag tänker att jag ska ringa ett samtal till mamma för det var så länge sen jag pratade med henne.
Undra när det kommer försvinna...

Pappa lärde jag aldrig känna så honom har jag inte lika stor saknad av..
Visst saknade jag en pappa ibland när jag växte upp men jag hade ju mina 3 bröder som var lite av min manliga förebild på den tiden, så det var ju skönt, var ju bara 2 månader när pappa dog och mamma bestämde sig för att uppfostra oss 5 barn själv och hon var riktigt starkt som orkade det så länge som hon gjorde tycker jag och vi har faktiskt klarat oss bra här i livet..

Ja hon hade ju hjälp av min underbara syster som faktiskt varit som en andra mamma för mig en som jag har kunnat gå till när jag behövt prata och som alltid funnits där med kloka ord och en styrkande kram..

Tack mina kära syskon för att ni finns....

Måste ju även berätta att jag är med i en julswapp i år med, det är så kul och så spännande hela december månad.. Eller ja 24 dagar fram till jul i allafall.
Jag köper 24 paket och skickar dom till en tjej som också är med i swappen men hon vet inte vem paketen är från förrens mot slutet av december och sen får jag 24 paket av någon hemlig tomte som jag öppnar en varje dag till julafton, ja som barnens adventskalender.. Så roligt och så spännande.. Kan jag lista ut vem som är min tomte och kan min "vän" lista ut vem som är hennes?? Det återstår att se..

Nu ska jag ta och lägga brnen så återkommer jag en annan dag med lite nyheter och aktuellt från mig..

Kram på er alla goa vänner..

1 kommentar:

Maritha sa...

Visst saknar man henne fortfarande....och samtidigt förstår man inte vart tiden tar vägen.
För man är/blir ju inte äldre än 25 själv....men omgivningen blir äldre på nåt konstigt sätt.:))
Syskon är bra att ha i alla lägen, tur att vi finns.
KRAM!