måndag, november 21, 2011

Akuten och ny soffa, hmmmm hur går det i hop??

Ja det kan man fråga sig, men ska försöka förklara....

I Torsdags var jag på jobbet i godan tro när mobilen ringer och det är från Patricias skola, skolsyster för att vara exakt..
Patricia har på gymnastiken ramlat från en plint och gjort illa foten.. Hon kan inte gå eller stå på den, så det var bara att åka från jobbet och hämta henne, skolsyster tyckte vi borde åka upp till akuten för att röntga foten så sagt och gjort far vi till Huddinge sjukhus och akuten.. När vi kommer dit är även en klasskompis till Patricia där för även hon hade gjort sig illa på gymnasiken i skolan. Nåja otursdag för den klassen kan man tycka.. Vi sitter och väntar först på läkarn sen på röntgen och sen på läkarn igen för att åter gå till röntgen då dom ville ha fler bilder på foten, så efter 5 timmar på akuten kom dom sedan fram till att hon hade en gamla spricka i ett litet ben precis vid knölen där hon även denna gång hade ont, men skadan dom hittade var som sagt inte ny utan gammal men hon har fått en kraftig stukning och det gör extra ont då även den gamla skadan tagit stryk.. Läkarn sa att om hon inte kan stå på foten om en vecka blir det gips. Men efter helgens vila kan hon nu stödja på foten och behöver inte gipsas så glada för det är vi.. Men någon konståkning blir det inte på ett par dagar tror vi, om hon inte tviungar sig på skridskorna på onsdag hon är så sugen på att åka..

Och soffan då var kom den in i det hela JO......

Vi har efter många år nu äntligen köpt oss en ny soffa..

Tänkte visa er hur vi hade det innan:


Ja kortet är några år gammalt och soffan var mycket mer sliten nu än vad den ser ut på bilden men man kan ana lite hur det var.

Och nu till vår nya soffa... Det är absolut inte klart alls, det ska till nytt bord och nya gardiner samt lite sköna soffkuddar och lite annat skoj, sen ska hyllan övan för soffan flytta och fixas, men allt har sin tid .. Men så här ser det ut just nu..



Soffan är jätteskön och vi behöver inte slåss om platser men om specifika platser slåss vi om så klart men det ska vi nog komma över ens om snart också.
Soffan är köp på nätet i en affär som heter TRADMAX. Var lite nervös först då vi beställde på nätet den kostar ju inte så lite, men jag är överförväntan av resultatet, soffan levererades inom 10 dagar och det gick jättesmidigt att beställa.. Så jag kan varmt rekomendera denna sida..

Sen måste jag ju berätta att jag nu har skickat i väg mitt paket i julswappen och väntar med spänning på att mitt paket ska komma till mig , vilket det borde göra den här veckan.. Ska bli så kul att få öppna ett paket varje dag i december..

Nu ska jag inte upp ta er tid mer utan bara önska er en trevlig kväll/dag..

Kram på er mina kära läsare..

Inga kommentarer: