torsdag, november 10, 2005

Vår trevliga och myssiga onsdag tillsammans..

Nu tänkte jag berätta lite om vad vi hade för oss i går Trissa och jag..
Ja först så hade jag tvättstugan när Patricia var på dagis och det tog som vanligt hela dagen ,inte det roligaste alls, men såå skönt när allt är färdigt och tvättat och det bara är att läggas in i skåpen.. Vi har en tvättmaskin hemma i lägenheten också men den använder jag mest bara i nödfall nu för tiden, måste försöka sänka elkostnaden någonstans och har gjort nu senaste månaderna.. Sen är det skönt att slippa tvätta var eviga dag också.. Men men det var inte det jag skulle skriva om nu, utan var vi hittade på sen när jag hämtat Trissa på dagis..

Jag satte deg precis innan det vardags att hämta hem busfröt så att jäsningen skulle vara klar när det vi kom hem sen var det till att baka ut våra godabullar ..


Här kavlas det för fulla muggar och mamma är ju tvungen att fota så klart..

Trissa hjälpte till med både att kavla ut degen och kladda på vaniljsmöret, för vaniljbullar är vad vi skulle baka, sen rullades det för fulla muggar också och skars i skivor så vi kunde lägga i bullformar.. Sen gräddades bullarna och ut kom det ca 90 st och seså goda det såg ut..

När bullarna var klara goda och alldeles färska hade vi bjudit hem morbröderna på fika, och så här lycklig och nöjd kan Patricia se ut när hon varit snäll och duktig med bakningen..


Ja det var våran eftermiddag i går det, idag skajag ha storstädning i förrådet efter att jag hämtat hem lilla busfröt får se hur kul det ska bli då..

Ni får ha det så bra så hörs vi nog snart igen..

Kramis Camilla

1 kommentar:

Mindi sa...

Oj oj hur goda ser inte de bullarna ut då! Mums!

Kram kram