måndag, juli 21, 2014

Fotokavalkad från Danmarks resan..


Ja nu har vi ju kommit hem från vår härliga Danmarks resa och Legoland..
Vi bodde på ett superbra ställe i Lalandia som jag verkligen kan rekommendera..

Huset vi bodde i var hus fint som helst.. Huset hette Nordic Plus 8  (Klicka på det röda så kommer du till bilder och info om husen) Ser precis ut som det vi hade.. Jättefint och mysigt..

Här följer nu en massa bilder från våra dagar i Danmark och Legoland..

 Här är lite bilder från båtresan och omgivningen kring Lalandia där vi bodde.. Och ja jacuzzi i huset också som barnen testade.. :-)

 Det här är inne i Lalandia, så vacker inomhus galleria med massa restauranger, affärer, minigolf, bowling och spelhall där vi spenderade rätt mycket tid, tyvärr missade jag att ta kort där men vad spelar det för roll när det annars var så vackert runt om kring.. :-)

Inne i Inomhus gallerian fanns även Aquadome ett äventyrsbad inomhus där vi spenderade båda kvällarna.. Barnen ville inte gå därifrån alls.. Dom älskade det..

 Här är några av karusellerna barnen testade.. Jag åker ju gärna inte så det var barnen, pappa och Rajje som åkte runt och hade skoj..

Många av karusellerna var vattenkaruseller, och jag kan lova er att man blev våt.. Många som åkte hade regnponchons på sig, fast det fanns även stora torkrum där man kunde lägga i en slant så kunde man torka sig och bli varm i ca 5 minuter.. :-) Vilket vi så klart vart tvungna att testa..

Sen kommer så klart lite bilder på det som gör hela Legoland... Alla lego skulpturer...

 Det är otroligt hur dom får till vissa av figurerna och hur dom kommer på allt som byggs..

Kan ju säga att jag tycker det verkligen är värt ett besök omman har barn som älskar lego.
MEN jag rekommenderar er inte att åka i juli mitt i sommaren. Det var OTROLIGT mycket folk och man fick köa i timmar för att komma på karusellerna (som tur var kunde man köpa expresspass, så man kunde gå före i kön, vilket var toppen) Men ska man åka åka i början av sommaren eller i slutet..

Nu ska jag hoppa i säng för nu går ögonen i kors..
Men jag återkommer snart igen..

Massa Kramar på er alla goa vänner och ta hand om varandra.. <3 br="">

Inga kommentarer: