måndag, mars 30, 2009

Som jag befarade...

Ja som jag befarade så blev då lilleman sjuk igen, han hade 39,5 i feber när han vaknade upp efter vilan i går och sen hostade han som bara den.
Vi tog entur till City Gross och sedan apoteket efter att han vaknade då jag inte hade några alvedon kvar hemma.
Och där hostade han så dant att han till slut kräktes.

Men i dag har han faktiskt varit rätt ok, lite lite feber och lite hosta då och då, men jag har honom hemma i morgon med så att det inte det inte var någon luring här i dag och att det vänder i morgon igen.
Jag håller tummarna för att jag kan gå till jobbet på onsdag igen..

Ska vara ledig på fredag då han har tid hos öron, näsa & hals för att se om han eller vad som gör honom sjuk hela tiden OM dom kan hjälpa mig med det.
Annars får vi se vad vi ska göra åt det hela..
Sen ska vi baka hela dagen, för vi ska ha kalas hela helgen, ett för hans (och mina) kompisar på lördagen sen ett kalas för släkten på söndag..

Ja sen på Söndag så far min kära dotra iväg på en långresa (utan mamma och pappa) ända upp till Östersund.
Hon blir borta i hela 6 dagar, konstigt det kommer att bli..
Hon ska åka med en klasskompis till sig och ja en vän till mig, och hälsa på klasskompisens mormor som bor där. Dom ska åka skidor, bada isvak, åka pulka och ja hitta på massa skoj alla dessa dagar, men det kommer kännas tomt och konstigt med bara lilleman här hemma..
Men men han tar ju plats för 2 ändå, så som han är just nu.. Överallt och underallt.. hihi..

Nej nu är det dags att nanna kudde, men ha det så gott så hörs vi snart igen..

Många kramar på er..

8 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Stackars stackars lillmannen som blivit sjuk igen! Det kan inte vara roligt varken för honom eller dig. Tänker på er!!!

Vad FIN din blogg är, så mysiga bilder och helt underbart vackert med molnen! Jag blir lugn av att bara kika på bakgrunden. Förstår att du är jätte glad! Hon är så duktig mindi!

Vad spännade med en egen semester för dottern! Och till mina trakter, KUL! Hade vi varit i stugan nu så hade vi bara haft några mil att åka och säga "hej" till henne :)

Var rädd om dej!

Stor varm kram från Eva

Johanna m. familj sa...

Vad bra att ni ska på utredning, hoppas att det ger er något bara!
Det är jobbigt när det bara snurrar på....
Vad fin sidan blev, det var på tiden att tomten fick flyga vidare med renarna, hihi..... =D

Kram Johanna m. familj

Mindi sa...

Vad spännande för tjejen att åka i väg så själv men det hade nog iiiinte mina gjort vid den åldern. ;) Men hon kommer ju att få det jätte mysigt!!!!

Stor kram
M I N D I

Viktoria sa...

Heeej! Jag satt och tittade igenom lite på din blogg och tyckte jag kände igen en del platsee och smart som jag är kommer jag på att jag kanske skulle läsa din presenationsruta och där står ju förklaringen :O

Du bor i Tumba. Jag växte upp i Tullinge och gick i gymnasiet i Tumba. Så därför känns en del platser bekanta.

Hihi, trevligt att få titta in här iaf! Ha en fortsatt trevlig helg!

PS. Skickar ett par kryapåkramar också!

Junitjej sa...

En sådan fin blogg du har!!

Fotograferande Maria sa...

Hej! TACK SNÄLLA för det fina påskpaketet!! Jag blev SÅ GLAD. Många kramar Maria

netha sa...

Du detta ä'r hopplöst, med sjuka barn. Nu har ju min yngsta kille blivit 9 år och infektionerna färre, tack och lov. De brukar ju växa ifrån detta, men ack och ve vad det är jobbigt. Sen hinner de ju aldrig bli riktigt friska, så det tär på dem. Nu hoppas vi på våren och värmen skall komma och trolla bort alla bassilusker.
Kram på dig och en Glad Påsk!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Hoppas att ni har fått bli friska hela familjen och att ni får en toppenfin påskhelg med massor av sol och gottigt!

STOR påskkram från Eva