måndag, oktober 01, 2007

Måndagen den 1:a Oktober ....

Hej alla mina kära vänner !!

Ville bara skriva ett par rader, och upp datera er om att ja vi lever här hemma och att livet springer i från en så man hinner knappt med.


Sebastian blir hela 6 månader nu om en vecka, kan inte fatta att han redan är så stor.
Han sitter alldeles själv nu, och fullkomligen springer i sin gå stol, det är ingen hejd på honom alls. Kan stå lite om han får hålla i sig i något, och går precis som man ska om man håller hans händer. Och han har precisi fått sin första tand.. Så ja man har att göra här hemma.
Han har ännu inte kommit in i något "sovschema" vilket är rätt jobbigt, ja för utom på nätterna då, då sover han jättebra och vaknar max 1 gång/ natt om ens det..
Men på dagarna sover han 30 minuter här och 30 minuter där så man får inget gjort på dagarna, men det ska väl ändras det med hoppas jag..

Patricia då, hon har ju börjat sexårs och börjar trivas som fisken i vattnet, det var lite jobbigt i början men nu är det mycket roligare och jag får absolut inte hämta hem henne före kkl 16.00 på dagarna då har vi en sur tjej här hemma hela kvällen, så det är ju ett gott tecken eller hur.. Men nog vet vi om att vi har en 6 åring hemma allt, hon har ett temperament och ett humör som heter duga kan jag lova, men det går väl över det också får jag hoppas, så länge hon är snäll i skolan och runt andra folk så får det väl gå.. Jag brukar säga att hon har sitt finska humör igång de dagar hon vaknat på sin dåliga sida.. hihi.. Eller så syller vi på det röda håret.. Det finns ju en del sägen om det också..

Ja annars har vi haft dop här hemma eller i Botkyrka kyrka, den 9/9. Det var ju en heldel förberedelse till det också, och massa tid som försvann där med.. Men nu ska väl tiden snart hamna på min sida och jag ska kunna visa er lite fler kort på mina småttingar här hemma..

Nu vakna herrn i huset igen och det är dags att ta upp han, så jag får väl avsluta här och hoppas jag snart är tillbaka igen..

Många kramar på er så länge mina kära vänner..

5 kommentarer:

Mindi sa...

Men vad glad jag blev. :) Så skoj med en liten uppdatering!

Så fina kort på fina barn! Och så skoj att se mamma och pappa också!!!

Jisses... är han redan 6 månader? Hur gick det till? Jag tycker det var i går vi gick och väntade och väntade på den lille att göra entre ju. :) Det går ruskigt fort!! Men oj så söt han är er lille kille!!!

Jag ska i väg och jobba nu... vi skrivs vännen!

Stooooor kram
M I N D I

♥ cloudberrie ♥ sa...

Hallå vännen!

Såååå roligt att få en glimt av din vardag. Din uppdatering var efterlängtad, men jag FÖRSTÅR att du har fullt upp och inte hinner blogga, så ingen fara!

Vad SÖT han är din kille, vad tiden går fort. Redan ett halvår. Jag säger som mindi, tycker det var nyss vi gick här och väntade ;)

Storasyster är söt som en sockertopp! Jag är såååå avundsjuk på hennes underbara hårfärg. Min stora dröm har alltid varit att vara red top på riktigt. Alla mina idoler är ju det. Anne på Grönkulla, Pippi mfl.

Fint foto på hela familjen oxå.

Sköt om dej & dina, så hörs vi snart igen!

Stor KRAM från Eva

Fotograferande Maria sa...

Hej vännen! Vad kul att få se din lille sötnos!!! Förstår att tiden rusar iväg. Jag öär inte hemma längre så jag missar massor av min lilles utveckling känns det som. Han är snart 10 måander!!! Kram

Mindi sa...

Fniss.... ja jag gissade att det var DU! :) Puss!!!

Förstår att ni hoppar IDOL....Hade ju bara varit så skoj att träffa er. Tjejerna pratar om Disney on Ice och det vore ju jätte mysigt men jag vill ju samtidigt försöka få tag i biljetter till melodifestivalen igen. :) Men OM vi ska gå på Disney on ice så blir det nog bara en tur över dagen.... hänger ni på? Man är ju inte gjord utav pengar... ;D

Annars så räknar vi ned till nästa vår och sommar då vi absolut ska träffas igen. Eller hur? :)

Kramis kramis
M I N D I

Mindi sa...

Hoppas att ni har det bra så här på söndagen? :)

Stor kram
M I N D I