torsdag, april 19, 2007

Uppdate från oss här hemma

baby growth

Hej på er mina vänner !!

Nu har det gått ett tag och jag har inte glömt bort er, det lovar jag, men dagarna går och Sebastian tar upp mycket av tiden, ja han fick det namnet, yippi, säger mamma.. Hihi mamma har starkare vilja än pappa..
Man har nästan glömt hur mycket uppmärksamhet dom behöver när dom är så här små..

Sebastian gick ner 9.9 % av sin födelse vikt då jag inte hade tillräckligt åt honom,
spelade ingen roll att jag intensiv matade honom så vi fick börja med ersättning
och nu efter en vecka har han fått kraftiga gaser och magknip så nu måste vi byta till en annan ersättning, så han har varit extra mammig och inte velat släppa mig många minuter inte..
Fast nu verkar det bara bli bättre och bättre så vi får hoppas på det bästa..
Han har i allafall gått upp och gått över sin födesel vikt nu så det känns helt ok igen.. Han har även vuxit en hel del sedan han föddes..
Han var ju 48 cm lång när han kom till världen och nu är han hela 50 cm.. Och vägde 3324 g sist vi var på BVC.. Fast vi ska dit i morgon i gen och vem vet hur mycket han har gått upp nu..
Just nu sover han och då passade jag på att sätta mig här vid datan och kika lite.. Och täntke jag skulle skriva ett par rader till er och skicka in någon liten bild på busen också.. Om ni vill se..


Först vill jag TACKA min kära vän Cloudberrie och hennes familj för den OTROLIGT söta mössan som Sebastian fick på posten av dom.. Visst blev han söt i den??

Här får vi ett litet flin av vår söta lillkille, en av det första gånger han ler mot oss.. Eller vad han nu gör, hihi..

I går kom farmor på besök för att se det senaste till skottet till familjen.. Och se vad beundrad hon blev av honom..

Syskonkärlek kan man då lova, Patricia älskar verkligen hennes lillebror, det kan ni skriva upp..

Sen måste vi ju också få visa ett kort på bästa kompisen som kom till jorden dagen innan Sebastian. Helt otroligt roligt, Grattis Simon... Vi kommer ses ofta kan jag lova.. Då storebrorsan din och Patricia är kompisar och din mamma och min mamma är kompisar, ja så vi har kompis livet förbestämt, det kan vi skriva upp du och jag..

Många Bamse Kramar på er nu mina vänner och ta han dom er..

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till en liten söt kille!!

Kramen Anna Stenman

mintid sa...

VAd fin han är!
Förstår att Patricia är otroligt stolt!!!

Roligt med vänner runt om kring som också fick barn samtidigt :)

Trevlig helg!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Å vad FIN han är!!! Han passar perfekt i "gullunge" mössan ;) En sån gullunge som han är!
Storasyster ser så go ut med sin lillebror. Förstår att hon är stolt.
Vad roligt att ha en vän med baby i samma ålder och någon att ut och dra barnvagn tillsammans med.

Ha en bra helg och ta hand om er!!!
STOR KRAM från mej

Anonym sa...

Naaw, åh, gud så roligt!
Stort grattis till en söt liten pojke!
Kram från Sandi o barnen

Fotograferande Maria sa...

Cammilla vilken sötnos!!!!!!!!!!!!!! Hur går det med magknipet nu?? Ja de tar tid de små,,,men det blir bättre. Josef är 4 månader nu och han leker långa stunder själv på golvet. Sköt om er KRAM!!!!!!

netha sa...

Oh, där ser man vad som händer för att jag inte varit runt på alla bloggar.
Oh GRATTIS till Lille Sebastian, och vad fin han är och en sån pärla till storasyster.
Så glad för din skull.
Kramis

Mindi sa...

Hej min bästa Camilla!

Hoppas att ni har det bra? :)

Kika i min blogg i dag. ;)

Kram kram kram
M I N D I

♥ cloudberrie ♥ sa...

Kikar in för att önska dej en riktig bra dag och skickar en hög med kramar