torsdag, juni 01, 2006

Snart är helgen här igen...

Nu har det gått ett bra tag sedan jag skrev sist..Så det är väl dags att uppdatera er om hur jag haft det den senaste tiden..
Jag har ÄNTLIGEN pratat med min handläggare på FK, men det blev inte förrens vårt inbokade möte i måndags som jag fick prata med honom, oj vad jag skällde på att han inte ringt upp mig efter alla mina försök att få tag på honom, t.o.m min chef som var med på mötet skällde på honom. Men nu fickjag i alla fall sagt det jag skulle och godkänt att jag ska jobba 3 dagar i veckan i stället, för att se om det kommer bli något bättre.. Sen är det bestämt att jag mellan vecka 26-32 kommer att vara hemma heltid, alltså semester kan man säga, då förskolan jag jobbar på stänger och slåt i hop sig med 4 andra stugor i området, var vid det mesta dels kommer att vara mest vikarier som jobbar och ingen av mina handläggare på stugan kommer att finnas där.. Så det känns faktiskt JÄTTESKÖNT.. Så vi bestämde att denna tid som är kvar nu är en prövo tid för arbetsträningen och vi tar nya tag efter semestrarna.. Var vid jag kommer få ytterligare en ny handläggare på försäkringskassan (MIN 5:E).. Jag sa det till honom att jag är så trött på att få byta åter och åter igen, få vara tvungen att berätta om min historia åter och åter femtielvatusen gånger.. Men han sa att tyvärr är det så.. Så ja ha man får väl acceptera det och göra sitt bästa av situationen.. Men det är inte kul när man inte mår bra...
För bra mår jag ju inte och ingen ork har jag till annat efter jobbet, fast det bara är 2 timmar var annandag.. Men men man får väl göra det bästa av situationen där med och räkna dagarna till midsommar och semestern börjar..

Nåja det var det, nu ska jag väl berätta vad vi haft för oss de dagar jag mått någorlunda bra..

I dag tex, hade Patricia och hennes dagis grillkväll för familjerna, man fick ta med sig det man ville grilla själv sedan bjöd dom på fika efter åt..

Det var ganska skoj, vi blev faktiskt ganska många som kom, barnen lekte mest och Patricia hon hade med sig sitt hopprep och hoppade med fröken Eva så gått det gick..
Men dom trasslade mest i hop sig i repet..

Sen bjöd dom på fika med massa gott fika bröd till, det var morotskaka(såååå god, måste lära mig baka det någon gång, nån som har något gott recept?? ) Sen hade dom gjort kärleksmums, och rulltårta..



Vad har vi annars gjort, jo vi har varit och fiskat nästintill varje dag i helgen som var, vi har grillat och fiskat men ingen fisk fick vi men myssigt hade vi i alla fall..

Hade tänkt sätta in lite bilder från våra fiskdagar den här gången men vet inte vad somtog åt blogen den vill inte ta in fler bilder...

Men men jag får väl sätta in dom i morgon i stället då, för nu ropar Patricia och jag får inte sitta här längre, sen är det dags för henne att hoppa i säng..

En bild fick jag in i alla fall och det var på Patricia och pappa vid grillplatsen.. Det är inte lätt att få gubben att vara med på kort, men han är väl som en annan , vill inte vara med på kort alls..

Nåja ha det så bra nu alla vänner och ta hand om er tills nästa gång vi hörs...

Kramis på er..

1 kommentar:

Mindi sa...

Åh vad glad jag blev när ajg hittade två nya inlägg här. Det är alltid lika roligt att läsa om vad som händer vid dig vännen!

Så bra att du fick tag i din handläggare till slut... men vilket strul att du snart ska få en ny IGEN. :( Skönt med semester snart för dig i alla fall!

Jätte fina bilder och der ser så mysigt ur när ni är i väg och fiskar. Var brukar ni fiska någonstanns? Ute vid havet eller i någon sjö?

Stor kram