söndag, december 11, 2011

Julen är här...... Nu fattas bara Snön och Tomten....

Tredje Advent redan, helt otroligt...

Ja nästan allt är klart inför Julen bara lite mer bak som ska till exempelvis mammas limpor, pepparkakorna och pepparkaks huset som vi gör på Tisdag på Lucia lite av en tradition för mig och barnen..

I dag har vi i alla fall bakat Lussekatter, och riktigt goda sådana faktiskt.. Har alltid lite svårt att få dom goda och saftiga, även då jag använder mig av kesella men i dag blev dom faktiskt både goda och saftiga..

Tänkte visa er vad jag fått i min Julswapp har ju fått en paket med 24 mindre paket i från en hemlig tomte som jag varje dag fram till jul får öppna en varje dag. Det är jätteskoj och barnen är riktigt avundsjuka kan jag lova, får nog fixa en till dom nästa år också.. Får nog börja spara saker redan nu i Januari... Men nu till några av mina fina saker jag fått..

Massa roligt och gott, och vet ni vad, det är bara hälften av allt jag fått och hälften av alla paket är till och med kvar, så skoj så..

Skrev ju Julen är här och ja hos oss har julen flyttat in med gran och tomtar i hela huset så mysigt och ljust om kvällarna...

Men det som fattas nu är snön på marken och klapparna under granen...Men det är inte långt kvar tills de också kommer.. För kan ni fatta om 13 dagar är julafton här och om 3 veckor är det nytt år... Helt otroligt vad tiden springer i väg..

Måste också visa er en bild på en av mina amarylisar som växer i vardagsrumms fönstret..


Visst är den Otroligt vacker, den ser nästan ut som en polkagris... Eller vad säger ni?

Nu får ni ha det gott för nu ska jag sätta mig och slappa lite i tv soffan innan det är dags att slänga ungarna i sängen och den nya arbets veckan börjar..
Så ha en trevlig söndag och vecka nu mina goa vänner..
Kram på er..

Inga kommentarer: