torsdag, maj 18, 2006

Torsdag..

Nu har det gått nästan en vecka sedan jag skrev så nu tänkte jag att det är hör tid att uppdatera vad som hänt den senaste veckan..

Börjar med lördagen, då tog vi oss en sväng ner till Alby Softboll plan för att kika på mina gamla vänner när dom spelar.. Det är alltid kul att titta, och visst blir jag sugen emellanåt.. Skulle faktiskt kunna börja igen, men jag vet inte om jag har den ork och lust att träna så ofta som man tyvrr måste för att kunna få spela.. Men visst suger det i armarna av att man vill slå i väg den där för grummade bollen för att sedan göra sig ett poäng då och då..

Matchen i lördags var mot Söder och det spelades 2 matcher efter varandra och Alby vann båda 2, den första med 5-1 och den andra med 9-8.. Den sista var riktigt tajt, men till slut tog dom poäng, skönt..

Under pausen kom Paulina (som slår på kortet) ut för att prata med Patricia, hon berättade att dom börjat med ett litet minior lag där dom var ca 6 st spelare i 4-6 årsålder som spelade lite "T-boll", och hon undrade om Patricia ville börja också.. Självklart sa Patricia så i går var vi nerpå Softbollplan och Patricia fick spela lite lätt.. Dom är inte alls avancerade utan det blir mer som lite bränboll, fast dom får slå bollen från en ställning som kalla för T, där av namnet T-boll..

På söndagen sedan kom Patricias kusin över och hälsade på och hon hade med sig rollerblades till Patricia som hon fick testa och åka med och ni må tro att hon gillade det MASSOR..

Så hon åkte runt inne i lägenheten med dom hela dagen..
Sen ville hon gå ut och åka men då blev det nej från mammas sida och ni må tro hon vart arg..
Hon fick inte gå ut och åka med dom eftersom vi inte hade några skydd för händerna och knäna, det ska inhandlas i helgen..
Kika på MAXI men dom hade inga så vi får ta en tur till Toy's R Us på lördag eller söndag..

Efter att vi hade haft besök i stort sätt hela förmiddagenochlite in på eftermiddagen bestämde vi oss för att åka med brorsorna på bilbingo..
Hihi ja det låter skit kul men det är ganska avkopplande..

Förra söndagen var vi också där och då vann brosan 1600kr..

Den här gången vann jag men tyvärr fick jag dela med 5 andra så det blev bara 100 kr.. Men jag fick tillbaka insatsen i allafall så det får man väl vara glad över

Patricia är ju med också under tiden eftersom Juha också spelar, och tur vi har bärbar data säger jag..
Då kan hon ju titta på film undertiden..
Men visst hittar hon på annat bus också,
sompå bilden klättrar ini bakluckan genom bilen, jaja så länge hon inte gör illa sig ochhar kul sågår det väl ann..

Ska väl se om jag hinner med att berätta lite om hur jag mår också, för er som är intresserade..
Ska vara hos min psykolog nu kl 13, så det blir inte så mycket..

Ja kan ju börja med att jag haft en jobbig vecka, var på jobbet måndag tisdag och onsdag, idag har dom heldagsplanering och då fick jag vara hemma..
Dagarna på jobbet har varit hur jobbiga som helst och det har inte hjälp att bussresorna dit har varit extra jobbiga med..

Jag sover fortfarande superdåligt och mår hemskt varje kväll.. Därför sitter jag inte så mycket vid datan som jag skulle vilja.. Orkar helt enkelt inte.. Knappt jag orkar vara med Patricia på kvällarna.. Det är tur hon börjar bli så stor nu att hon kanta hand om sig själv lite.. Igår efter att jag varit på Softbollen med henne ja då var jag helt färdig..Orkade inte ta fajten närdet var dags för sängen för henne så honfick vara vaken tills pappa kom hem och kunde ta henne , men då var hon desto tröttare nu på morgonen och jag fick ta fajten då, tur att jag inte skulle till jobbet i dag säger jag.. Nu ska jag till psykologen och vi ska prata om att kanske jag ska försöka gå ner lite i tiden och vara på jobbet var annandag för att se om det hjälper..Annars vet jag inte.. Det var i alla fall vad läkarn och jag pratade omi går.. Så nu får ni ha det så bra så hörsv i förhoppningsvis snart igen..

Kramis på er alla mina vänner

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi skoj me rullskridskor. :)